wtorek, 10 listopada 2015

Koncert - Jacek Raganowicz REGAN QUARTET

Zapraszamy na koncert Jacka Raganowicza REGAN QUARTET , który odbędzie się 26 listopada 2015 r. godzinie 19:00 w Sali Widowiskowo - Koncertowa MUZA ul. Warszawska 2 w Sosnowcu. Bilety w cenie: normalny 10,00 zł, ulgowy 5,00 zł, bilety dostępne w sprzedaży: Energetyczne Centrum Kultury ul. Będzińska 65 Sosnowiec.
Jacek Raganowicz
Jak większość mojego pokolenia na początku fascynowałem się muzyka The Beatles. Z tego okresu wyniosłem zamiłowanie do melodyki. Później przyszedł okres wielkich zmian w muzyce rockowej i słuchałem głównie Yes, wczesnych Genesis, Pink Floyd.
Równocześnie zacząłem odkrywać jazz z jego głębią rytmiczną, improwizacją, nieuchwytnym swingowaniem i atmosferą. Nauka w szkole i na studiach muzycznych otworzyła mnie na muzykę klasyczną. Te wszystkie kierunki mieszały się we mnie i kształtowały moje podejście do muzyki. Z czasem ciężar zainteresowań wyraźnie przechylał się w kierunku jazzu, ale nigdy nie zapomniałem i nie wyrzuciłem z siebie pozostałych gatunków. Nadszedł okres na odkrywanie twórczości takich muzyków jak: Miles Davis, Herbie Hancock, Chick Corea, Pat Metheny, B.B. King, Muddy Waters, ale też Yellowjackets, GRP, Michael Brecker, Keith Jarrett czy Heitor Villa - Lobos.
Najbardziej fascynowała mnie w nich niezwykła melodyka, rytm i unikalne, indywidualne brzmienie wyróżniające każdego z nich.
Rozwój muzyki to ciągłe zmiany, dlatego też ciągle szukam nowych środków wyrazu, czegoś co jest osobiste i niepowtarzalne a jednocześnie naturalne. Dlatego po latach grania standardów poczułem, że jestem gotowy do realizacji własnego projektu i własnych kompozycji. Płyta Return to Myself jest rejestracją autorskiego etapu na mojej muzycznej drodze.  Wyjątkowe emocje, które towarzyszyły nagraniu tej płyty inspirują mnie do dalszych kroków i kontynuowania rozwoju własnych kompozycji i projektu muzyki  Jacek  Raganowicz  Quartet.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz