czwartek, 27 sierpnia 2015

Koncert Jorgos Skolias & Oleś Brothers Sefardix w MUZIE!

Zapraszamy na koncert Jorgos Skolias & Oleś Brothers Sefardix, który odbędzie się 28 września 2015 r. w Sali Widowiskowo - Koncertowa MUZA, ul. Warszawska 2.
Bilety: 20 i 10 zł (ulgowe).
Dostępne od 1. września w Centrum Informacji Miejskiej, Energetycznym Centrum Kultury i na dwie godziny przed koncertem w MUZIE.

Trio Sefardix – laureat Folkowego Fonogramu Roku 2013 Polskiego Radia – to klimatyczna fuzja muzyki żydowskiej, jazzu, metafizycznych wokaliz rodem z Azji i instrumentalnej wirtuozeri pełnej kulturowych odniesień. Artyści wykraczają poza stereotypowe traktowanie instrumentów poszerzając paletę brzmieniową wykonywanej muzyki. Jorgos Skolias wychowywał się w wielonarodowym i bardzo kulturowo zróżnicowanym środowisku. Jego rodzice byli greckimi uchodźcami politycznymi. Uczestniczył w imprezach mniejszości greckiej, zajmując się nie tylko muzyką etniczną, ale śpiewając też rocka i bluesa. Wspomina młodość w Zgorzelcu jako niesłychanie inspirującą. Jest muzykiem poszukującym nie tylko indywidualnej formuły na zastosowanie głosu ludzkiego w muzyce, ale również inspiracji w bluesie, jazzie, rocku oraz w muzyce etnicznej, od Grecji poprzez Afrykę do Indii. Artysta studiuje starodawne techniki wokalne w rezultacie czego opanował technikę śpiewania harmonicznego (równoległe prowadzenie trzech głosów), nazywanego również gardłowym. Śpiew gardłowy to sztuka tworzenia harmonicznych dźwięków razem z tonem bazowym, dając złudzenie wydawania kilku dźwięków jednocześnie. Uprawiana w wielu zakątkach świata, jednak znana głównie z Tuwy, kraju leżącego na południu Syberii, tuż ponad Mongolią.

Bracia – Marcin Oleś kontrabasista i Bartłomiej Brat Oleś perkusista – od ponad dzięsieciu lat tworzą autorską muzykę, której głównym punktem odniesienia jest jazz. Są twórcami autorskich projektów oraz towarzyszą wielu sławnym jazzmanom z całego świata tworząc rytmiczny dream team, jak napisał o nich niemiecki magazyn JazzZeitung. Na liście ich współpracowników pojawiają się nazwiska Kenny’ego Wernera, Davida Murraya, Roba Browna, Chrisa Speeda, Erika Friedlandera, Theo Jorgensmanna, Rudiego Mahalla, Williama Parkera, Andrzeja Przybielskiego i wielu innych. Odnajdują wciąż nowe sposoby na przełamanie stereotypów, udowadniając, że kontrabas i perkusja wystarczą by stworzyć muzykę kompletną, pełną energii i niespotykanych brzmień. Kontynuują dotychczasowe poszukiwania twórcze, aby poszerzyć język jazzu o sonorystykę i koncepcje muzyki współczesnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz