Zapraszamy na koncert Jorgos Skolias & Oleś Brothers Sefardix, który odbędzie się 28 września 2015 r. w Sali Widowiskowo - Koncertowa MUZA, ul. Warszawska 2.
Bilety: 20 i 10 zł (ulgowe).
Dostępne od 1. września w Centrum Informacji Miejskiej, Energetycznym Centrum Kultury i na dwie godziny przed koncertem w MUZIE.
Trio Sefardix
– laureat Folkowego Fonogramu Roku 2013 Polskiego Radia – to
klimatyczna fuzja muzyki żydowskiej, jazzu, metafizycznych wokaliz rodem
z Azji i instrumentalnej wirtuozeri pełnej kulturowych odniesień.
Artyści wykraczają poza stereotypowe traktowanie instrumentów
poszerzając paletę brzmieniową wykonywanej muzyki. Jorgos Skolias
wychowywał się w wielonarodowym i bardzo kulturowo zróżnicowanym
środowisku. Jego rodzice byli greckimi uchodźcami politycznymi.
Uczestniczył w imprezach mniejszości greckiej, zajmując się nie tylko
muzyką etniczną, ale śpiewając też rocka i bluesa. Wspomina młodość w
Zgorzelcu jako niesłychanie inspirującą. Jest muzykiem poszukującym nie
tylko indywidualnej formuły na zastosowanie głosu ludzkiego w muzyce,
ale również inspiracji w bluesie, jazzie, rocku oraz w muzyce etnicznej,
od Grecji poprzez Afrykę do Indii. Artysta studiuje starodawne techniki
wokalne w rezultacie czego opanował technikę śpiewania harmonicznego
(równoległe prowadzenie trzech głosów), nazywanego również gardłowym.
Śpiew gardłowy to sztuka tworzenia harmonicznych dźwięków razem z tonem
bazowym, dając złudzenie wydawania kilku dźwięków jednocześnie.
Uprawiana w wielu zakątkach świata, jednak znana głównie z Tuwy, kraju
leżącego na południu Syberii, tuż ponad Mongolią.
Bracia – Marcin Oleś
kontrabasista i Bartłomiej Brat Oleś perkusista – od ponad dzięsieciu
lat tworzą autorską muzykę, której głównym punktem odniesienia jest
jazz. Są twórcami autorskich projektów oraz towarzyszą wielu sławnym
jazzmanom z całego świata tworząc rytmiczny dream team, jak napisał o
nich niemiecki magazyn JazzZeitung. Na liście ich współpracowników
pojawiają się nazwiska Kenny’ego Wernera, Davida Murraya, Roba Browna,
Chrisa Speeda, Erika Friedlandera, Theo Jorgensmanna, Rudiego Mahalla,
Williama Parkera, Andrzeja Przybielskiego i wielu innych. Odnajdują
wciąż nowe sposoby na przełamanie stereotypów, udowadniając, że
kontrabas i perkusja wystarczą by stworzyć muzykę kompletną, pełną
energii i niespotykanych brzmień. Kontynuują dotychczasowe poszukiwania
twórcze, aby poszerzyć język jazzu o sonorystykę i koncepcje muzyki
współczesnej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz