poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Koncert Orkiestry Kameralnej Polish Camerata (SDMZiN)

http://zaglebienews.blogspot.com/2014/04/koncert-orkiestry-kameralnej-polish.html
Orkiestry Kameralnej Polish Camerata odbędzie się 27 kwietnia 2014r. o godz: 19:00 w Kościele pw. św. Joachima, ul. ks. J. Popiełuszki 46 w Sosnowcu.

Wstęp Wolny

Program:
Johann Sebastian Bach    
(1685 - 1750)
Wielka Msza h-moll BWV 232
Kyrie
Gloria
Credo
Sanctus
Benedictus
Agnus Dei

Polish Camerata
Orkiestra Kameralna POLISH CAMERATA powstała z inicjatywy uznanego polskiego wiolonczelisty i pedagoga prof. S. Firleja. Zespół składa się z muzyków Filharmonii im. A. Rubinsteina w Łodzi, a także kadry dydaktycznej Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. W swym repertuarze posiada utwory instrumentalne kompozytorów od baroku do współczesności, uwzględniając także wielkie formy oratoryjno-kantatowe, które to dzieła w latach poprzednich z powodzeniem wykonywano we współpracy ze znakomitym Zespołem Wokalnym all Antico. Z orkiestrą występowali tak znakomici soliści jak E. Indijć, A. Fedorova, P. Pławner, K. Jakowicz, M. Boberska, Cz. Gałka, P. Kusiewicz, a także znany aktor B. Wrocławski. W roku 2010 w związku z jubileuszem 20.lecia powstania orkiestry, zespół został uhonorowany medalem - Zasłużony dla Kultury Polskiej. Orkiestra dokonała nagrań dla PWSFTiTv i TVN.

Marek Głowacki – dyrygent
Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Łodzi (fortepian) oraz Akademii Muzycznej w Krakowie (dyrygentura symfoniczna). Brał udział w Międzynarodowych Kursach Mistrzowskich prowadzonych przez wybitnego kreatora muzyki oratoryjno-kantatowej prof. dr h.c. H. Rillinga wraz z Międzynarodową Orkiestrą Akademii Bachowskich w latach 1993, 1996, 1998. Od roku 1999 ściśle współpracuje z Zespołem Wokalnym  all’ Antico, stąd też wzięły się kilkukrotne w ciągu każdego roku kreacje wykonawcze wielkich dzieł muzyki oratoryjnej baroku i klasycyzmu. Współpracował z takimi solistami jak: E. Indijć, M. Fedorova, Sz. Kończal, K. Jakowicz, P. Pławner Ł. Błaszczyk, M. Boberska, U. Kryger, P. Kusiewicz, R. Minkiewicz, Cz. Gałka, J. Frekstein, R. Tesarowicz, czy T. Chmielewski, a także ze znakomitym aktorem B. Wrocławskim. Jest inicjatorem powstania Stowarzyszenia Orkiestry Kameralnej Polish Camerata, dyrektorem naczelnym i artystycznym orkiestry. W roku 2005 uzyskał tytuł doktora, a w 2011 habilitował się w dziedzinie artystycznej – dyrygentura. Jest profesorem UJK w Kielcach i dyrektorem festiwalu Dni muzyki w Ostrowcu Świętokrzyskim. Został wyróżniony Odznaką Honorową Zasłużony dla Kultury Polskiej oraz Srebrnym Krzyżem Zasługi. Honorowy członek Towarzystwa Muzycznego im. K. Nicze w Pabianicach.

Zespół Wokalny all’ Antico
Zespół Wokalny all’ Antico powstał w 1987 roku. Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki wokalnej renesansu i baroku nie stroniąc także od wielkich form oratoryjnych – stąd też na swym koncie zanotowali kreacje dzieł J. S. Bacha, J. F. Haendla, W. A. Mozarta czy J. Haydna. Na prestiżowych konkursach międzynarodowych zespół uzyskał nagrody:  I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Chóralnym w Horbach w Niemczech (1992); II nagroda na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Wokalnych w Claveland w Wielkiej Brytanii (1990) oraz nagrody specjalne na Międzynarodowych Konkursach Wokalnych w Międzyzdrojach (1988) i Legnicy Cantat (1990).

Marta Boberska – sopran
Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie. Podczas studiów była stypendystką Ministra Kultury i Sztuki oraz Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy.  Od 1994 roku jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej.  W repertuarze tego teatru posiada ponad 30 partii operowych, w operach W. A. Mozarta. G. Rossiniego, J. F. Haendla, C. Monteverdiego, H. Purcella oraz wiele partii oratoryjnych. Poza działalnością w macierzystym teatrze współpracowała również m. in. z Operą Narodową, Narodową Operą Łotewską w Rydze, Opera Nova w Bydgoszczy, Operą Krakowską. W sezonie 1998/99 brała udział w produkcji Czarodziejskiego fletu W. A. Mozarta (Królowa Nocy) pod dyrekcją J. C. Malgoira, wykonując tę partię w teatrze Champs Elysee w Paryżu. W Teatrze Powszechnym w Warszawie partnerowała K. Jandzie w sztuce Maria Callas – Lekcja śpiewu. W swoim dorobku posiada również nominacje do nagród muzycznych: Paszport Polityki – lata 2000, 2001 i 2002. Nagrody Fryderyka 1999, 2000, 2001, 2002 i 2005. W 2009 roku otrzymała Fryderyka za płytę z mszami S. Moniuszki.

Urszula Kryger – mezzosopran
Jest absolwentką klasy fortepianu (1988) i śpiewu solowego (1992) Akademii Muzycznej w Łodzi. Studia wokalne kontynuowała następnie pod kierunkiem Andrzeja Orłowicza w Kopenhadze. Do jej największych sukcesów należą zwycięstwa VI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. J. Brahmsa w Hamburgu (1994) oraz na 43 Międzynarodowym Konkursie Muzycznym ARD w Monachium (1994). Odtąd jej karierze towarzyszy niesłabnące zainteresowanie melomanów i krytyki. W 1995 roku wystąpiła w La Scali z recitalem pieśni F. Chopina. Rok później z wielkim sukcesem debiutowała na scenie Semper Oper w Dreźnie w operze Kopciuszek G. Rossiniego w partii Angeliny. Publiczność polska i wielu krajów świata ma okazję często podziwiać jej kreacje w dziełach oratoryjnych wykonywanych pod batutą tak znakomitych mistrzów, jak: J. Krenz, J. Semkow, R. Frühbeck de Burgos,  Sir C. Davis. Dokonała nagrań dla rozgłośni radiowych w Polsce, Francji, Niemczech i Szwajcarii oraz płytowych dla Decca, Hyperion, CPO, DUX. Jej nagrania zostały trzykrotnie nagrodzone nagrodami Fryderyków w 2001, 2002 i 2004 roku.   W styczniu 2006 artystka została wyróżniona nagrodą Fundacji im. K. Szymanowskiego za przemyślane i wysoce artystyczne interpretacje pieśni tego kompozytora.

Sylwester Smulczyński – tenor
Urodził się w Kielcach w 1982 roku. W 2006 roku ukończył studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. P. Micińskiego, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Brał udział w międzynarodowym projekcie Opera Island w Norwegii jako Gaston w Traviacie G. Verdiego. Warsztat wokalny doskonalił również na kursie interpretacji muzyki barokowej prowadzonym przez P. Esswooda. Uczestniczył w licznych festiwalach muzycznych, między innymi: Sądeckim Festiwalu Muzycznym Jubilaei Cantus, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Wokalnej Viva il canto, Międzynarodowym Festiwalu Chopin w barwach jesieni. Od 2006 roku jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej. W swym repertuarze posiada między innymi partie operowe w dziełach W. A. Mozarta, G. Rossiniego, G. Donizettiego, G. Verdiego, K. Kurpińskiego. Z powodzeniem wykonuje również muzykę oratoryjno-kantatową J. S. Bacha, J. F. Haendla, J. Haydna, W. A. Mozarta.

Czesław Gałka – bas
Ukończył studia wokalne pod kierunkiem prof. S. Marciniak-Gowarzewskiej w Akademii Muzycznej w Katowicach w roku 1984. Jest laureatem wyróżnień i nagród ogólnopolskich konkursów wokalnych. Zdobył m.in. I miejsce na Konkursie im. J. Kiepury w Krynicy (1983) oraz II miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Wokalistyki Operowej w Bytomiu (1984). W 1981 r. brał udział w Festiwalu Feste Medicee we Florencji i ukończył kurs interpretacji muzyki oratoryjnej w klasie prof. Pekka Saalomy w Bayreuth, a w 1982 r.  kurs wokalny w klasie prof. Pawła Lisicjana w Weimarze. W tym samym roku zadebiutował w partii Zbigniewa w Strasznym dworze S. Moniuszki na scenie Państwowej Opery Śląskiej w Bytomiu, której był solistą w latach 1983-1985. Od października 1985 r. jest solistą Opery Narodowej w Warszawie. Dokonał nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji (pieśni  S. Moniuszki, M. Karłowicza, R. Schumanna i F. Schuberta. Występuje także na estradach polskich filharmonii, wykonując partie basowe repertuaru muzyki oratoryjnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz